Wbrew pozorom, sprawa nie jest taka łatwa. Grupa składa się z dzieci bardzo zróżnicowanych wiekowo. Część dzieci to pierwszoklasiści, którzy nie do końca przyzwyczaili się do "lekcji" jako "lekcji" :)
Funkcjonują jeszcze na poziomie zerówki.
W tej samej grupie mogą się zdarzyć dzieci np. z czwartej klasy, które od lekcji oczekują jednak już czegoś więcej. Nawet projekcja bajki może okazać się problemem. W swojej grupie mam na przykład uczennicę, która boi się bajek. Zaznaczę, że nie są to żadne "straszne" bajki, jakich jest sporo, ale na przykład "Dzielny Despero".
Pojawia się w niej "szczurza kraina", ukryta w kazamatach zamku, którą mała dziewczynka traktuje bardzo poważnie. Nie chciałem, żeby się bała, więc dałem jej kartkę i osobne zadanie do rysowania. Wtedy dopiero zaczęła oglądać bajkę z zainteresowaniem, kompletnie ignorując rysowanie.
Na kolejnych lekcjach zamierzam wykorzystać odcinki z cyklu "Była sobie Ziemia". Jest tam mowa np. o pracujących dzieciach, biedzie i równouprawnieniu kobiet. Potem, trzeba będzie wspólnie, w grupie zrobić jakiś plastyczny projekt (gazetkę, plakat, ulepić coś z plasteliny) nawiązujący do etycznego problemu poruszonego w bajce. Może napiszę też jakieś krótkie, proste opowiadanie i zamieszczę je tutaj.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz